tiistai 16. heinäkuuta 2013

ELÄMÄN KIRJA


Minä väsäilen poikaselle sellaista elämän kirjaa. Sellaista jonka annan sitten joskus, kun ajankohta tuntuu oikealta, poikasen ollessa jo täysi-ikäinen.

Ideahan on se, että keräilen erilaisia juttuja talteen, leikkaa ja liimaa -tekniikalla, piirtämällä, kirjoittamalla tai miten ikinä keksinkään ja teen niistä pienen kirjan. Tai ison. Tarkoituksena olisi keräillä kaikkea mahdollista tässä elämän aikana, nyt ja tulevaisuudessa.

Tähän mennessä olen leikellyt erilaisia lehtileikkeitä mielenkiintoisista asioista, kirjoituksista ja uutisista, nykyhetken artikkeleita, erilaisia mainoksia ja lyhyempiä tekstejä, paljon hauskoja ja värikkäitä kuvia, monia sarjakuvia, hömppää ja taidetta. Siis ihan kaikkea mahdollista, jonka haluan poikaselle joskus näyttää!

Kuvat sun muut roinat liimailen sellaiseen mustaan A-nelosen kokoiseen vihkoseen, jossa on paksut valkoiset sivut. Ajattelin koristella kannen teeman mukaisesti ja päälystää sen muovilla, ettei se ajan saatossa hajoa. Sitten vain aloitan liimailemaan juttuja enemmän tai vähemmän loogisesti, järjestyksessä tai sekaisin.

Olen varma, että tuosta tulee upea!

10 kommenttia :

  1. Mahtava idea! Ehkä meinaan matkia sua! :D Oon tehny omia päiväkirjoja tohon tyyliin joskus ennen. Rakastan tollasta lehdistä ihanien juttujen bongailua ja leikkelyä :) Ja miten ihana idea että tekee lapselleen sellaisen. Kiitos kun sait kipinän valloilleen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha eipä mitään, matki vain, tuskin olen ensimmäinen tehdessäni tuota :--D Minäkin rakastan tuota leikkaa ja liimaa sotkemista. Olen tehnyt miljoona korttiakin tuolla tekniikalla. Heh :--)

      Poista
  2. Ihana idea! Mä olen tosi innokas vauvakirjan täyttäjä, ja raapustelen kaikki sivujen reunat täyteen kun tila ei riitä, ja liimailen sinne muistoja paikoista joissa ollaan käyty yms. Olen itse aina rakastanut lukea omaa vauvakirjaani. Jos saan aikaiseksi olis kiva tehdä tuollainen myös, sitäkin olisi varmasti isompaana mahtava lueskella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo :--) Minusta ne valmiit vauvakirjat on niin kamalan ankeita niin olen tehnyt sellaisenkin itse, vaikkakin se on jäänyt ikävästi vaiheeseen ja olen unohtanut sata juttua sieltä, mutta voihan sitä jälkeen päin muokkailla :--) Tee ihmeessä tuollainen, on hauskaa, voin kertoa!

      Poista
  3. Tuosta tulee ihana :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti! Kiitos :--)

      Poista
  4. mahtava idea, hyvältä näyttää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti vaan jaksan tehdä tuota hehehe :--) Kiitos Demi!

      Poista
  5. Voi että! Ihana!

    Pakko kysyä, mikä tuon sarjakuvan nimi on (missä on kani ja poika)? Onnen..jotain?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Se on Onnen kukkanen :--) En tiedä miten suosittu se on, mutta itse olen leikellyt niitä tuosta Libero-lehdestä.

      Poista