maanantai 1. syyskuuta 2014

SYKSY, TULETKO JO?

Aamut ovat olleet kauniita. Olen nauttinut jokaisesta askeleesta, hengenvedosta ja keveästä mielestä. Olen aistinut tuulen ja tuoksut, lämmön ja auringon, iloiset vesisateet ja kauniin harmaat pilvipäivät. Olen toden totta nauttinut.

Rakastan vesisateita. Ehkä jonkun mielestä olen täysi hullu, mutta päivät jolloin sataa aamusta iltaan ovat mielettömiä. Niin mielettömän hienoja ja täynnä ainutlaatuista tunnelmaa. Ehkä joku kokee sen ankeana, surumielisenä tai tylsänä, mutta minä näen siinä jotakin todella kaunista, puhdasta, aitoa ja herkkää.

Sateen rummutellessa luontoa voisin istua ikuisuuden ikkunalaudalla tuijotellen ulos, haaveillen tai nauttien juuri siitä hetkestä. Sen rummutuksen tahdissa voisin tanssahdella yhden jos toisenkin tanssin keskellä lätäkköä ja antaa pisaroiden pomppia pitkin hymyntäyteisiä kasvojani. Voi juku, miten ihanaa se on.

Virallisen syyskuun vaihtuessa olen muuttunut malttamattomaksi. Olen etsiskellyt sen merkkejä, olen nähnyt maailman kauneimman pienen vaahteranlehden täynnä kaikkia niitä rakkauden värejä, punaista, keltaista, vihreää ja oranssia sekä olen istunut villasukat jalassa odottaen sen saapumista. Syksy, tuletko sinä jo? Ikävä on jo suuri.

Odotan henkeä salpaavaa väriloistoa ja luonnon taikuutta, taivaalle kohoavia lintuparvia ja syksyisen metsän tuoksuja, kylmiä aamuja ja kohmeisia sormia, lämpimiä takkeja, tumppuja ja tiukasti kiedottuja kaulahuiveja, viimeisiä aurinkohetkiä ja syysmyrskyjä, pimeitä iltoja ja kynttilöitä. Kaikkea sitä. Syksyllä olen eniten elossa taas.

Odottaako joku muukin?

8 kommenttia :

  1. Aaaah sun kirjotustyyli! <3 Ja kyllä, syksysyksyä odotellessa :) Ps. Ihanat kuvat jälleen kerran! Mukavaa alkanutta viikkoa sinne teille <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Emma! Sinä se piristät aina <3 Oikein ihanaa viikkoa sullekin ja lämpöisiä ajatuksia ja arjen iloja. Toivotaan että syksy tulee pian :3

      Poista
  2. Naulan kantaan! En olisi paremmin voinut kuvailla syksyn odotusta. Listaan lisäisin vielä omenoiden ja kanelin tuoksun. :) Mukavaa alkanutta syksyä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih! Mmm mun onkin tehnyt mieli jo pitkään omenakaurapaistosta :) Pakko tehdä joku päivä nam! Tulipa kiva mieli, kun kommentoit. Kaunista syksyä sinullekin Hanna <3

      Poista
  3. Voi kyllä odotan!! ❤❤

    VastaaPoista
  4. Voi miten ihan löytö tämä blogisi! Liitynkin joukkueeseen :)



    http://janiintaastuliaamunkoi.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos sinulle paljon! Lämpimästi tervetuloa <3

      Poista