maanantai 10. joulukuuta 2012

PEIKKOPÄÄ


Ne ovat niin likaisen oloiset ja epäsiistit. Niissä saattaa kuhista täitä ja kaikenlaisia mönkijäisiä. Ne ovat kauheat, on ne sitten kenen päässä tahansa. Rumat ja ällöttävät. Hyi sinua likainen hippi.

Ihmisillä on monia mielipiteitä. Myös toisten asioista, jopa ulkonäöllisistä sellaisista. Voitteko kuvitella? Jos minä olen likainen ja ällöttävä, olkoon se sitten niin. Olenpahan ainakin oma itseni ja toivon muidenkin olevan.

Minulla on takkutukka. Päästäni siis kasvaa epämääräisiä pötkylöitä ja ne päässä olen pyörinyt jo muutaman vuoden. Olisikohan niiden syntymästä jo nelisen vuotta. Tarkasti en jaksa muistella, mutta sen verran aikaa on kuitenkin, etten enää ilman niitä olisi oma itseni.

Ajatus takkuisesta tukasta syntyi jo paljon aikaisemmin. Olin pohtinut asiaa paljon, mutta enhän minä mitään saanut aikaiseksi. Lopullisen päätöksen tein sekunneissa. Itse en harkinnutkaan niitä tekeväni, saati sitten kampaaja, joten hommasin pari ystävällistä tuttavaa kotiini pehkoani pörröttelemään. Suora tukkani oli pitkä ja valmiiksi jo huonossa kunnossa, joten takuttaminen oli helppo aloittaa. Itse tekohetki oli hassunkurinen. Päänahkaa kiristeli, kammat vääntyilivät ja kärsivällisyyttä tarvittiin. Kuuden ja puolen tunnin jälkeen kaikki olikin valmista.

Päästäni sojottivat pörröisiä hiuspötköjä sinne ja tänne. Peilistä katsottuna näytin vähintäänkin Tohtori Sykeröltä. Oloni oli huvittunut ja iloinen. Siinäpä ne nyt sitten olivat, muistan ajatelleeni. Rakastuin niihin ensisilmäyksellä.

Ajan kuluessa takut ovat saaneet oman muotonsa. Eipä ne enää sojottele minne sattuu vaan roikkuvat menossa mukana, kuin mikä tahansa tukka. Tukkani on kasvanut nopeasti, nopeammin mitä koskaan osasin odottaakaan. Jotkut ovat pidempiä ja jotkut lyhyempiä, jotkut paksumpia ja monet aika ohuitakin. Kaikki ovat oikeastaan erilaisia, omia uniikkikappaleitaan jokainen.

Ja edelleenhän ne tässä roikkuvat ja ne ovat tämmöisiä kuin ovat. Ajan jäljen näkee ja myös kantajansa laiskuuden. En siis ole tukalleni mitään hetkeen tehnyt. Silloin tällöin ja harvoin saatan takuttaa tyviä, mutta muuten pidän pehkoani aika luomuna. Onhan irtohiuksia siellä ja täällä, mutta mitäpä se mitään haittaa. Ei minua ainakaan. Näistä minä pidän näin ja siihen olen tyytyväinen.

Tukan hoitaminen on helppoa. Oikeastaan niin helppoa, kuin itse sen haluaa olevan. Pesemiset hoidan aina, kun jaksan tai ehdin. Tai muistan. Itse pesuoperaatio vie eniten aikaa, ainakin minulla, eikä se muutenkaan ole helpointa hommaa. Shampoon levittäminen päänahkaan vie aikaa, mutta vielä kauemmin menee sen huuhtelussa. Lopuksi pää painaa sata kiloa ja hartiat ovat mukavan jumissa. Ikävintä pesemisessä on kuitenkin ehkä se, että tukan kuivuminen kestää kauan.

Minä rakastan minun tukkaani. Se on ihanan takkuinen, pörröinen, pehmeä ja hauska. Aika pitkäkin se jo on ja minusta ihan kivan näköinen. Se on myös helppohoitoinen ja kätevä. Se on minulle tehty ja minun näköiseni. Itselleni en muuta tukkaa enää osaisi kuvitellakaan, enkä vaihtaisi tätä mihinkään. Minun oma peikkopää.

Millainen tukka sinun päähäsi on tehty?

18 kommenttia :

  1. musta noi on niin makeet <3 haluisin itekkin jos suinkin vaan uskaltaisin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 Kyllä sinä uskallat!

      Poista
  2. Kauniit ovat, ja sopivat sulle kuin hmm nenä päähän :)

    Minun päässäni kasvaa ihan oma luomu tukka. Ei värjäilyjä tai parturin leikkauksia. Aina kasvattamassa, on se jo aika pitkä. Nutturalla nykyisin sen paikka, ennen äitiarkea se tykkäsi kovasti liihoitella menemään viuuuh vapaana :) Uutuutena otsatukka. Ihan oma paras minun tukka :)

    Ihanaaa tätä viikkoa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihana :) OoOOH sun tukkasi kuulostaa ihanan kauniilta! Iloa sinulle loppuviikkoon :)

      Poista
  3. Kiitos tästä! ♥ vielä kerran pakko sanoa, ihana tukka!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos itsellesi <3 Ja KIITOS!

      Poista
  4. Viiitsiii tulee ikävä omia takkuja :(((

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihihhe. Pitäisikö sille ikävälle tehdä jotakin ;)

      Poista
  5. hei bongasin sut mun blogin lukijalistalta ja tulin kurkkaamaan tänne ja vähänkö sulla on kivan tuntunen blogi. sulla oli tosi sulonen lapsukainen ja oot kyllä hurjan nättiki rastapää:) mutta joo, jäänpäs seurailemaan ja silleen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vau kiitos :) Sinullakin! Sinun mukava kommentti piristi :)

      Poista
  6. Kaikenlaiset takkutukat on aina niin kivoja ja kauniita! Mullakin on takkuinen pää, ja rastat kasvavat toisella puolella lujempaa vauhtia kuin toisella. Ainoa harmittava asia niissä on, että ne alkavat nyt yli viisivuotiaina painaa älyttömästi, enkä enää voi pitää tukkaani kokonaista päivää nutturalla, kun sen kannattelemisesta tulee niskat ja pää kipeäksi. En silti haluaisi millään lyhentääkään sitä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa mieltä oon kanssasi! Sinun takkupää on upea. Uskon kyllä, että painaa paljon, itselläkin, vaikkei ole niin pitkä kuin sinulla! Minäkin odotan kauhulla sitä hetkeä, kun on PAKKO vähän lyhentää.

      Poista
  7. Minäkin olen joskus haaveillut takuista ;_; sinun ovat tosi söpöt♥

    Mulla on hiustenkasvatusprojekti menossa, tahdon piiiitkän letin !
    nyt on tämmöinen läjä eri pituisia hiuksia + etuhiukset, jotka leikkautin n. kuukausi sitten ! mustaa. raskausaikana kasvoi hillitön juurikasvu ja ajattelin jo et jos antaisi olla oman värin, mut pitihän se tässä värjätä musta takas

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :--) Pitkät tukat on kivoja! Onnea sinulle hiustenkasvatukseen!

      Poista
  8. Lakkasin kampaamasta tukkaani, se muodostui takuiksi jotka ovat hyvin epäsymmetrisiä, paksuja tai ohuita ja pitkiä ja lyhyitä. Jonkin aikaa sitten huovuttelin sinne villasta vahvistukseksi uusia pötköjä jotka ompelin kiinni. Jostain syystä tykkään :) Mutta sulla on kyllä upea tukka!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tukkasi kuulostaa mukavan omaperäiseltä. Sellainen sen kuuluukin olla, hyvä kantajalleen, tykätty juuri sellaisenaan :--) Minullakin tässä ajan kuluessa on päähän muodostunut erilaisia takkuyhdistelmiä, ovat kiinnittyneet toisiinsa tai alkaneet haarautua hassusti. Tukan on ihana antaa muokkaantua ihan vain itsekkeen! Kiitos sinulle kehuista ja kommentista :--)

      Poista