maanantai 18. marraskuuta 2013

VALOKUVIA TOIVOSTA, SANOJA ONNESTA

Onnellisuus ja miljoonat hyvän olon tunteet. Vaikka välillä onkin outo ja pöhkö olo, enkä tiedä miten päin olisin, en silti voi lopettaa hymyilyä. Se hymy pursuaa huulieni läpi ja juuri tällöin luulen näyttäväni tyhmältä. Tyhmältä ja onnelliselta samaan aikaan. Se on sellainen koko kehon valtaava hipsutteleva tunne, joka kertoo minulle tarinaa hyvästä olosta. Sellaista kaunista tarinaa, jonka mukaan kaikki on paremmin kuin hyvin.

Aurinko, valo ja pimeys. Valonsäteet jotka sinkoilevat harmauden läpi tehden ympärilleen väriloistoa, muodostaen hassuja varjoja ja antean syyn hymyillä vieläkin leveämmin. Rakastan valoa, mutta raskastan myös pimeyttä. On uskomatonta välillä saada nuo molemmat samana päivänä. Ja lisäksi olen saanut iltaisin ihastella alhaalla möllöttelevää täydellistä kuuta, jota voisin tuijotella läpi yön räpäyttämättä silmiäni.

Rakkaat eläinystävämme. Se tunne, kun selkäsi takana kuuluu pulumaista kujerrusta ja kun katsot, näet mairean katseen sekä hassut tassut, jotka tamppaavat haltioissaan lattiaa odottaen maailmankaikkeuden pitkäkestoisinta rapsutusta. Ja se tunne, kun ojennat kätesi kohti karvapesäkettä ja ennen kuin ehdit edes koskea, kissaotus rojahtaa maahan ja koko olemus pärisee onnesta. Tai silloin, kun kolmeenkymmeneen kertaan kiellät nuolemasta muovipussia, koska se ääni on ylitsepääsemättömän rasittavan kuuloista, mutta toinen vain onnellisen tietämättömänä jatkaa lipittämistä, etkä vaan voi kuin hymyillä. Ja iltaisin se hetki, kun poikanen on saateltu unimaailmaan ja oven takana odottavat kaksi hellyydenkipeää kissaa jalat kohti kattoa odottaen yhteistä hetkeämme. Purr. Rakkauden tunne on loputon.

Peikkoseni Toivo. Se tunne, kun herätessään hänen hassu olematon takatukkansa on mennyt pörröksi, korvien päältä sojottelevat pienet haituvat heiluvat malttamattomasti ja kuulen riemuhuudon tavuttuvan sanaksi äiti. Tai se, kun hän rummuttelee innokkaasti jaloillaan odottaen aamiaista, jonka jälkeen täyden energian täyttämä tapaus on riemuissaan valmiina uuden päivän seikkailuihin. Tai se, kun hän antaa jättisuuria haleja karvaiselle ystävälleen, joka lähestulkoon puristuu helliin otteisiin saaden samalla satoja pusuja märkään nenäänsä. Ne suloisuudet yhdessä! Tai ne pikkuisten jalkojen levottomat juoksuaskeleet paikasta toiseen, lelujen lentelyt ja hassunkuriset inkkarihuudot muistutuksena itsensä olemassaolosta. Lisänä tietenkin ne huonosti nukutut päikkärit, satunnaiset kiukkukaaret tuntemattomista syistä ja muuten vain dramaattiset mielenoikut, jotka opettavat minua arvostamaan niitä parempia hetkiä. Oli hän millainen hyvänsä, hän sukeltaa ja uppoaa sydämeeni aina uudelleen ja uudelleen. Syvimmin kuin mikään tai kukaan muu.

Parrakas ruskeasilmäinen hurmurini. Tuo samainen tyyppi, joka saa minut kerta toisensa jälkeen tuntemaan itseni erityislaatuiseksi. Se kun hän lähettää töissä ollessaan itsestään hassuja kuvia hoitsupuvussaan ja se, kun hän kertoo viestissä tulleensa vain ilmoittamaan, kuinka paljon minua rakastaa. Ja ne koko perheen riemuilmeet ja hyvänolon tunteet, kun isipeikko saapuu kotiin. Hänen tiukka, mutta hellä rutistus ja sadattuhannet suukot, joihin olen jostain syystä etuoikeuttu. Se tunne, etten koskaan missään kenenkään muun kanssa olisi näin onnellinen. Ja se tunne, kun kerta toisensa jälkeen tunnen oloni rakastuneeksi.

Elämässäni vierailevat ihanat ihmiset. Ystäväiset ja mammakaverit, sellaiset ihmiset, jotka jostain ihmeen syystä tykkäävät minusta sekä perheestäni ja haluavat viettää aikaa tällaisten hölmöläisten kanssa. Minun pääni ei sitä oikein ymmärrä, koska koen olevani maailman tylsintä seuraa, eikä minun seurustelutaidoillanikaan ihan hirvittävän korkeilla leveleillä liikuta. Näistä ihmisistä olen erittäin kiitollinen ja onnellinen. Kiitollinen hyvistä ja ystävällisistä tyypeistä, jotka meidän kanssamme jaksavat hymyillä.

Turhasta luopuminen. Ja eroon pääseminen. Keräsin itseltäni kolme jättiläiskassia vanhoja vaatteita ja olin hukassa. Niin hukassa kuin materiakammoinen voi vaan olla. En halua myydä, eikä pois heittäminenkään ole vaihtoehto. Onneksi kolme vaatehamstraaja-kaunokaista kävi täällä penkomassa ja nyt on suurin osa vaatteista saanut hyvän uuden kodin. Olen hämmentynyt ja iloinen. Toisen roska on toisen aarre vai miten se nyt menikään.

Tuplaantunut hermovuoristorata. Ja seesteinen olemus. Mieleni on tyynen rauhallinen, selkeä ja puhdas. Ärsytyksen tunteet ovat vähentyneet puolella ja hermoraukkani ovat saaneet tuplamäärän uusia ystäviä sekä hermostumiskynnykseni on noussut ainakin kymmenen askelta kohti parempaa. En tiedä mikä minua vaivaa, onko tämä väliaikaista vai kenties pysyvää, mutta tästä minä nautin.

Voimakas tahto, omat arvot ja tyytyväisyys. Sekä oman elämänsä arvostus. Olen kiitollinen itselleni siitä, että pystyn elämään lähes juuri niin kuin haluan. Olen kiitollinen, että omistan lähimmäisilleni, itselleni sekä koko maailmalle soveltuvat arvot, jotka lähtevät minusta, syvältä itsestäni ja suoraa sydämestäni. En pyöri oman napani ympärillä vaan kohdistan katseeni ympärilleni. Pyrkimys kokonaisvaltaiseen hyvään on ehkä monien mielestä naurettavaa ja tekopyhää, mutta minulle se on tosiasia. Siitä olen ylpeä. Ja siihen olen enmmän kuin tyytyväinen. Voin tehdä mitä vain, olla vapaa, kunhan en vahingoita muita.

Iltaiset hassutteluhetket. Ja oman maailmani parannusta. Omaa-aikaa, rentoutumista, ikkunasta hohtavaa piemyttä ja kynttilöiden luomaa tunnelmaa. Hyvää ruokaa (herkkua), hyviä ohjelmia (salkkareita) ja murupeikon seuraa. Sohvalla loikoilua, villasukkia ja villapaitoja, akkujen latausta ja lämmintä mieltä. Arjen touhut heitän hetkeksi syrjään ja unohdan maailman pahuuden. Tämä on yksi nykyelämäni vapauttavimmista hetkistä.

Kauniit ajatukset, mielen voima, positiivisuus ja rakkaus. Minusta ne olisi hyvä ja tärkeä löytää päivittäin. Ne kantavat päivästä toiseen, kannustavat ja auttavat, antavat voimaa ja keventävät mieltä. Miksi keskittyisin asioiden huonouteen, kun voin aina löytää kaikesta jotakin hyvää? Sillä hyvän keskellä on parempi elää.

Ilon täyteisiä ajatuksia ja hyvän olon tunteita kaikille teille ♥ 

8 kommenttia :

  1. Ihanan aurinkoisia ajatuksia :) Olen aika samoilla linjoilla kanssasi.Mitä sitä negatiivisia asioita miettimään kun elämä voi vaan olla niin ihanaa kaikesta surkeudesta huolimatta.Se on vaan harmi kun nykyään monet ihmiset aina vaan jaksaa kaivaa esiin jostain ne ikävät asiat ja voi voi sitä ja voi voi tätä.Valitusta ja valitusta*huokaus*.Minä ja pieni perheeni ei omisteta mitään, ollaan ihan köyhiäkin varmaan muiden mielestä jne.. mutta ollaan Onnellisia isolla O:lla.Mulla on sellainen ongelma että useimmat mun ystävistä ovat olleet juuri niitä ihmisiä jotka "Voikun on niin kylmä ja rahat on taas ihan loppu ja sitä ja tätä" mä en vaan yksinkertaisesti jaksa kyseenlaisia ihmisiä ympäsilläni.Siksi varmaan mulla ei kauheasti olekaan ystäviä.Kuulostat ihanan positiiviselta ihmiseltä niin siinä syy miksi ihmiset viihtyvät sinun kanssasi ilman että sinun tarvitsee tehdä muuten mitään sirkustemppuja heitä viihdyttääksesi ;) Marenkisen ylimakeaa mutta aivan ihanaisen ihanaa päivää ja iltaa ja yötä koko perheelle.T:Yksi omituinen päivänsäde ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan mahtava kommentti, kiitos omituinen päivänsäde ♥ Vaikka niitä suruja ja murheita olisikin - elämä on silti ihanaa. En usko, että kukaan terve ihminen voisi tosissaan väittää, että elämä olisi kamalaa. Tämä kaikki on kuitenkin niin hetkellistä, ainutlaatuista, etten minä ainakaan käyttäisi sitä ainaiseen valittamiseen :)

      Minusta on ihan huippuihanaa, että tulit kertomaan mietteitäsi minulle. Sain valloittavan hyvän mielen :3 Ja ainakin minä voisin olla ystäväsi hihi :) Voin samaistua ajatuksiisi täysin, sillä en minäkään jaksaisi ainaista valittamista. Ja sitähän moni ihminen koko ajan tekee. Se tuntuu muutenkin olevan syvällä suomalaisten geeneissä. Ja jos muuta valittamisen aihetta ei löydy, valitetaan säästä :--D Sitäkään en ymmärrä, koska eihän se valittamalla parane. Välillä on pakko hetki pieni murehtia asioista ja se on ainakin minulle jo ihan tarpeeksi. Keskitytään me iloiseen ajatteluun :)

      Kaikkea hyvää ja paljon lisää positiivista energiaa sinulle! Ihanaa viikonloppua ja lempeyttä ♥

      Poista
  2. Tuli niin hyvä ja lämmin olo! ♥ Niin kauniisti oot jälleen sanas asetellu, että mun takkusten ajatusten keskeltä en nyt kylliks pysty mitään edes sanomaan. Suuri sydän sulle ihana ihminen! ♥ Kaikkea hyvää! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinä toinen ihana ihminen, sinun sanasi aina tuntuvat syvällä sisimmässäni nääääin hyvältä ♥ Sinun ympärilläsi on varmasti helppo ja hyvä olla :)

      Poista
  3. Kauniita ajatuksia! Sai hyvälle mielelle. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! Minäkin tulen erityisen hyvälle mielelle tällaisista kommenteista ja sanoista ♥ Hihi! Kaikkea ihanaa sinulle toivotan.

      Poista
  4. Ihana postaus ♥ ja voi että tuo Toivo vie kyllä sydämen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivo on itse sydän ♥ Ihana Demi, olet niin mukavan leppoisan suloinen ihmistyyppi ♥

      Poista