maanantai 6. tammikuuta 2014

LISÄÄ TERVEELLISYYTTÄ, KIITOS

Hei te tyypit siellä, mitä kuuluu? Minulla vuosi on tosiaan alkanut pienten ahdistavien ajatusten kera, joista jo aiemmin ehdinkin kertoa. Väsymyskin on liiskannut aivoni offline-tilaan ja pariksi päiväksi noussut kuumekaan ei ihan hirveästi tuonut energiaa akkuihin. Onneksi olot on jo plussan puolella ja tulevaisuudessa häämöttää ehkä astetta terveempi aika!

Voitte siis arvata, missä vietin vuoden ensimmäiset neljä päivää? No sisätiloissahan minä. Neljä päivää ilman raitista ilmaa voi jo tuntua aika kohtalokkaalta. Ainakin jos siihen lisätään vielä se hämmästyttävä kuume ilman flunssaa ja parin päivän huonosti ravittu keho. Tämän seurauksena olen ihan tosissani alkanut miettimään toiveitani tälle vuodelle ja koko tulevaisuudelle.

Tuntuu että minulla on ihan huolestuttavan huono yleiskunto. Niin huono, että ihan hävettää. Sitä haluaisin ihan ehdottomasti kohottaa! Tähän liittyen haluaisin aloittaa säännöllisen lenkkeilyn sekä kotijumpan (huhhuh), jos vaikka noita nahkamakkaroitakin saisin astetta timmimmäksi. Kyllä ne kesällä ostetut lenkkarit olisi jo korkea koeajaa! Haluaisitteko suositella minulle hyviä ja ilmaisia kotijumppavideoita?

Haluaisin ehdottomasti panostaa myös terveelliseen ruokavalioon. Melko terveellinen se jo varmasti onkin, mutta ennen kaikkea haluaisin syödä monipuolisemmin ja tasaisemmin sekä vähemmän herkkuja ja enemmän hedelmiä ja marjoja. Haluaisin panostaa myös lähempänä tuotettuun ravintoon sekä papuihin, herneisiin, siemeniin ja pähkinöihin, joihin en oikeastaan ole vielä koskaan kunnolla perehtynyt. Ruokapäiväkirjan pito, viikottaiset ruokalistat ja uusiin ruoka-aineisiin tutustuminen olisi ykköstavoitteet.

Olen jo sataan kertaan luvannut itselleni edellä mainittuja asioita, enkä tähän päivään mennessä ole niitä pystynyt toteuttamaan – ainakaan kahta viikkoa kauempaa. Siksi päätinkin nyt olla lupaamatta yhtään mitään muuta kuin sen, että yritän. Yritän panostaa ja yritän parantaa, sillä aina voi toivoa parasta!

Olen niin kyllästynyt tähän huonokuntoiseen olemukseeni, hengästymisherkkyyteeni sekä yksinkertaisesti siihen, että tunnen voivani fyysisesti huonosti. Aina joka paikkaa kolottaa, päätä särkee, hartiat jumissa ja plaa plaa. Olen jo niin kyllästyneen ärsyyntynyt, että uskon pystyväni muutokseen. Ajatus terveellisemmästä ja fyysisesti paremmasta elämästä tuntuu niin houkuttelevalta, että tyhmä minä olen, jos saamattomuuteni vie tälläkin kertaa voiton.

Tällä kertaa minä niin yritän tsempata!

Onko siellä muita, jotka tavoittelevat terveellisempää elämää?

10 kommenttia :

  1. Voitais tehdä yhdessä joku molemmille sopiva, tarpeeks laiska kotijumppavideo, niin mäkin saisin ehkä jotakin joskus aikaiseksi. Hah.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sopii! Se pitääkin tehdä harkiten, ettei tule turhan raskasta ja vaivalloista, ei turhia hyppyjä ja muita, sellaista tasaista itsensä keinuttelua ehkäpä. Tarpeelliset tauot tietenkin mukaan lukien ja pieni evästuokiokin siinä voisi olla ja... Lopuksi sitten pullakahvit!

      Poista
  2. Todellakin on! Täällä ainakin yritetään kovasti saada terveellisyyttä elämään kaikinpuolin :) Joka päivä raittiissa ilmassa oleskelua, hyvää unta, salaattien tulo jokapäiväiseen ruokavalioon ja herkut veks! (tai ainakin kohtuudella......) Ja liikuntaa jossakin muodossa pitäisi vielä saada mukaan tähän menoon. Se on varmaan mulle se haastavin osuus :)
    Tsempit sinne! Ja kertoile täällä sitten kaikesta edistymisistä ym :) Katos voit vähän potkia minuakin persuuksille :D
    Suloisuutta ajatuksiisi neiti söpö <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee! Hyvä me! Herkut veks kuulostaa minulle jo liian dramaattiselta :--D Hehe. Liikunta ja tuo muuten vain ulkoilu tulee olemaan mulle haastavinta myös. Sekä kunnon yöunet.. Univelka + liikunta on melkeinpä mahdotonta toteuttaa... Ja kerron toki, jos saan jotain aikaiseksi! Ihan vielä ei homma ole lähtenyt käyntiin, mutta ehkä huomenna sitten :--D

      Tsemppiä sinullekin ihana neitonen ♥

      Poista
  3. Hei, hyvää kuuluu (tai no..) Olen jo monta kuukautta sanonut itselleni, että huomenna syön terveellisemmin ja ensi viikolla aloitan liikkumisen. Nyt vuoden alku taas kerran painostaa minua muuttamaan elintapani paremmaksi. En vain jaksa, suoraan sanottuna. Takana on liian monta huonosti nukuttua yötä, etten koe vielä olevani valmis lenkkeilyyn. Mistähän sitä lisäenergiaa oikein saisi? Toki liikunta ja parempi ruoka varmasti piristäisi oloa, mutta kun se aloittaminen on niin vaikeaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ymmärrän sinua niin hyvin. Huonojen yöunien jälkeen on melkeinpä mahdotonta saada itseään lenkille. Ensin pitäisi hoitaa energian saanti kuntoon ja sitten aloittaa säännöllinen liikunta. Siten se voisi toimia ja siten saisi myös uutta energiaa liikunnasta! Terveellinen ja kevyt ruokavaliokin toisi lisäpuhtia energian saantiin. Ja se aloittaminen, sehän siinä vaikeinta onkin.. Pirteänä sekin on helpompaa :--) Tsemppiä sinulle terveellisyyteen ♥

      Poista
  4. Kuulostaa oikeen hyvältä! Sitä kohti täälläkin mennään, enkä epäile päivääkään etteikö se sinulta onnistuisi! :) Tehdään se yhdessä! ❤

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiva kuulla, kiitos sanoistasi! Sinä ainakin tsemppaat mua sun energioilla :---) Minä olen sellainen laiskiaisten kuningas vissiin, ettei tällainen muutos ole kovinkaan helppo! Puhumattakaan saamattomuudesta. Mutta nyt olen jo ainakin saanut jatkuvan väsymyksen pois (huh), joten huomenna voisin kokeilla pientä kevyttä lenkkiä! Kävelylenkkiä siis :----D Tsemppiä meille jee ♥

      Poista
  5. Täällä kanssa yksi uudelleen ruokarempan tehnyt äiti-ihminen! Kyä tää tästä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee! Hienoa! Kyllä me onnistutaan ja jos ei onnistuta, kokeillaan uudestaan :---) Tsemppiä sinullekin Kuhis ♥

      Poista